(باغ نظر) پژوهش در آفرینش کانون آفرینشهای هنری شیراز (حوزه مرکزی جنوب کشور)
پایان نامه
چکیده
مرکز آفرینشهای هنری شیراز کانون تجمع استعدادهای جوان و خلاق در حوزه مرکزی جنوب کشور است که به عنوان مدیریت مرکزی کانون آفرینشهای هنری در مقیاس استانهای بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و فارس عمل می کند.هنرهای نو امروزی در شهر شیراز و استان فارس علیرغم ورودشان و زمزمه حضورشان کمتر مورد توجه قرار گرفته اند از این رو ((مرکز آفرینش های هنری شیراز)) جایی است که در آن سه گروه عمه هنزهای نو شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی مد نظر قرار گرفته اند.هدف عمده این مرکز آموزش عمای و نظری هنرجویان علاقمند و اشاعه و ارائه ماحصل کار خود به صورت نمایشگاه ها، گردهمایی ها برای ارائه به عموم است.در کنار مجموعه عملکردهای بالا این مرکز در واقع یک مجموعه فراهم کننده اوقات فراغت برای عموم مردم نیز هست و عامه مردم می توانند برای استفاده از برنامه های این مجموعه به آن مراجعه و از خدمات آن بهره بگیرند. در ضمن این قابلیت بریا مجموعه در نظر گرفته شده که دارای دو سالن مجزا یکی برای موسیقی و دیگری برای تئاتر و سینما و برگزاری گردهمایی هاست که این بخش در ارتباط بسیار نزدیک اما کنترل شده ای با بخش های آموزشی و کمک آموزشی قرار دارد.بدون شک آنان که با تاریخ فرهنگ و ادب ایرانی آشنایی مختصری دارند به خوبی واقفند که شهر شیراز در بسیاری از زمینه ها و بخصوص در عرصه ادبیات بیشترین نقش را در زایش فرهنگی تمدن ایرانی و اسلامی داشته و حضور مردمی خونگرم و صمیمی و بی آلایش و باغ های فراوان و مناظری بدیع مشخصه های یک باغ رویایی را در ذهن به تصویرمی کشند.
منابع مشابه
آفرینش شاعرانه در فضای شهری: واکاوی نشانه شناختی فضای شهری باغ بلند شیراز
شهر آکنده از دلالتهای معنایی است که هم بهواسطه طراحان آن و هم شهروندان رمزگذاری و توسط شهروندان، رمزگشایی میشود. بنابراین شهر را میتوان بهعنوان یک «متن» خواند. ازاینرو نشانهشناسی شهری روشی است برای بررسی زبانشناسانه فضای شهری که به واکاوی معنای فضای شهر میپردازد. این پژوهش در پی یافتن فنون و روشهایی است که میتواند منجر به فضاهای شاعرانه در شهر شود. ازاینرو با روش نشانهشناسی به وا...
متن کاملبسترهای آفرینش هنری در متون عرفانی
در نوشتار حاضر، به واکاوی پیوندهای موجود میان اندیشه عرفانی و جنبههای زیباشناسانه متون عرفانی پرداخته شده است. به عبارت دیگر، این مقاله در پی معرفی بسترهای فکریای است که از متون عرفانی آثاری هنری ساختهاند. اهمیت این بسترها را باید در دخالت آگاهانه یا ناآگاهانه آنها در فرآیند آفرینش متون پیگیری کرد، چنانکه حتی متونی همچون مقالات، تذکرهها، نامهها و متون تعلیمی صوفیه را نیز به آثاری شاعرانه ت...
متن کاملنسبت «آفرینش هنری » نزد کانت و هایدگر با معنای «روایت » در نظر ریکور
در دوران مدرن آفرینش هنری، تحت تأثیر کانت، اغلب امری نبوغ آمیز و سوژه محور فهم میشود، آفرینشی مستقل و مقدس. نزد او معنای آفرینش مترادف عمل ترکیب در قوه متخیله است. این قوه تشتت شهودات حسی را منظم کرده و در قالب مقولات فاهمه وحدت میبخشد. این ترکیب یا وحدت بخشی یک سوی آفرینش است و دیگر سو هنرمندِ نابغه است. نزد هایدگر اما آفرینش هنری به نوعی در کارکردهای فرهنگی هنر نمایان میشود. به عبارت دیگر ...
متن کاملالگوهای فراز و فرود در آفرینش هنری
مقالة حاضر یک نگاه نشانه شناختی به مبدا پیدایش و چگونگی خلق آثاری با الگوی فراز و فرود است که خود الگویی ذاتی برای تمامی پدیدارها در کائنات و از جمله گوهری نهفته در ذات آدمی است. تجلی این الگو در آثار هنری اسلامی خود از معانی متعالی تری خبر می دهد و نشان از سیر وحدت به کثرت و خلوت به جلوت است و گویای این مطلب است که آفرینش های هنری تماماً بر اساس القائات رحمانی و ربانی است. جلوه گاه حقیقت در ه...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023